Monday 11 July 2011

Prakata

Selamat datang ke blog Feel Book Channel :P
Perancangan untuk mewujudkan blog khas untuk membicarakan hal buku dan yang bersangkut-paut dengannya merupakan rencana yang telah lama saya pendamkan, sekurang-kurangnya sejak setahun yang lalu.
Namun demikian, keinginan untuk berblog secara khusus tentang buku kadang-kadang tenggelam, dan kadang-kadang timbul. Kesibukan menjalani hidup yang singkat ini masih berterusan. Di celah-celah kesibukan yang tidak penting itu, masih ada sesaat dua yang membuatkan saya terdetik –
“Eh, bila nak start blog buku ni?”
Terlalu banyak alasan yang dapat saya senaraikan di sini – kucing beranak, saya pun bersalin juga, anak-anak kurang sihat, adik ipar melangsungkan perkahwinan, suami ditugaskan ke luar daerah – ohhh terlalu banyak dalih kalau ingin diperincikan setiap satunya!
Saya bulatkan hati, hari ini juga – 11 Julai 2011 saya mesti mulakan sesuatu.

Enggan menunggu sehingga esok, lusa atau tulat.

Sekarang.

Sekarang juga!
Sel-sel di kepala sebetulnya sedang kosong. Tetapi saya pujuk juga jari-jemari – taiplah apa-apa sahaja. Asalkan menaip sesuatu di blog ini. Alhamdulillah, dapat juga dibariskan beberapa ayat untuk mengisi kekosongan ruang. Cukuplah, sebagai permulaan.
Tidak sabar untuk melihat sejauh manakah blog ini akan berkembang!
:P

No comments:

Post a Comment